Inspiration Station » גוף » כיצד מטפלים בפסוריאזיס?

כיצד מטפלים בפסוריאזיס?

2023-06-04 22:48:00+02:00

מה זה פסוריאזיס?

פסוריאזיס היא מחלת עור כרונית המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. הוא מאופיין בכתמי עור אדומים וקשקשים שיכולים להיות מגרדים וכואבים. הסוג הנפוץ ביותר של פסוריאזיס הוא פסוריאזיס פלאק, המתאפיין בכתמי עור מורמות ואדומים המכוסים בהצטברות כסופה-לבנה של תאי עור מתים. סוגים אחרים של פסוריאזיס כוללים פסוריאזיס גוטטה, פסוריאזיס הפוכה, פסוריאזיס פוסטולרית ופסוריאזיס אריתרודרמי.

מה גורם לפסוריאזיס?

הסיבה המדויקת לפסוריאזיס אינה ידועה, אך מאמינים שהיא קשורה לפעילות יתר של מערכת החיסון. אצל אנשים עם פסוריאזיס, מערכת החיסון תוקפת בטעות תאי עור בריאים, וגורמת להם לגדול ולהתחלק מהר מדי. כתוצאה מכך הצטברות תאי עור מתים על פני העור.

כיצד מטפלים בפסוריאזיס?

מטרת הטיפול בפסוריאזיס היא להפחית את הדלקת, להאט את צמיחת תאי העור ולהפחית את תסמיני המצב. אפשרויות הטיפול משתנות בהתאם לסוג וחומרת הפסוריאזיס, אך עשויות לכלול תרופות מקומיות, טיפול באור ותרופות דרך הפה.

תרופות מקומיות

תרופות מקומיות מוחלות ישירות על העור ולעתים קרובות משמשות לטיפול בפסוריאזיס קלה עד בינונית. תרופות אלו יכולות לעזור להפחית דלקת ולהאט את צמיחת תאי העור. תרופות מקומיות נפוצות כוללות קורטיקוסטרואידים, אנלוגים של ויטמין D, רטינואידים, זפת פחם וחומצה סליצילית.

טיפול באור

טיפול באור, הידוע גם בשם פוטותרפיה, הוא סוג של טיפול המשתמש באור אולטרה סגול (UV) כדי להפחית דלקת ולהאט את צמיחת תאי העור. הוא משמש לעתים קרובות לטיפול בפסוריאזיס בינוני עד חמור וניתן לעשות זאת במשרד הרופא או בבית.

תרופות דרך הפה

תרופות דרך הפה נלקחות דרך הפה ומשמשות לטיפול בפסוריאזיס בינוני עד חמור. תרופות אלו יכולות לעזור להפחית דלקת ולהאט את צמיחת תאי העור. תרופות נפוצות דרך הפה כוללות מתוטרקסט, ציקלוספורין ותרופות ביולוגיות.

טיפולים אלטרנטיביים

בנוסף לטיפולים המסורתיים, חלק מהאנשים עם פסוריאזיס עשויים למצוא הקלה מטיפולים אלטרנטיביים כגון דיקור סיני, תרופות צמחיות ושינויים תזונתיים. עם זאת, חשוב לדבר עם הרופא שלך לפני שתנסה כל טיפול חלופי, מכיוון שחלקם עלולים להפריע לטיפולים המסורתיים.

שינויים באורח החיים

ביצוע שינויים באורח החיים יכול גם לסייע בניהול פסוריאזיס. שינויים אלה עשויים לכלול הימנעות מטריגרים כגון מתח, עישון ואלכוהול, כמו גם הימנעות ממזונות מסוימים ושימוש בקרם לחות כדי לשמור על לחות העור.

סיכום

פסוריאזיס היא מחלת עור שכיחה הפוגעת במיליוני אנשים ברחבי העולם. אפשרויות הטיפול משתנות בהתאם לסוג וחומרת הפסוריאזיס, אך עשויות לכלול תרופות מקומיות, טיפול באור, תרופות דרך הפה, טיפולים אלטרנטיביים ושינויים באורח החיים. חשוב לדבר עם הרופא שלך כדי לקבוע את תוכנית הטיפול הטובה ביותר עבורך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!