Inspiration Station » ידיים » טיפוח ידיים לעור מתקלף: טיפים וטריקים לידיים רכות וגמישות

טיפוח ידיים לעור מתקלף: טיפים וטריקים לידיים רכות וגמישות

2023-06-02 00:47:00+02:00

מה גורם לקילוף עור בידיים?

קילוף עור בידיים יכול להיגרם ממגוון גורמים, כולל מזג אוויר יבש, שטיפת ידיים תכופה וחשיפה לכימיקלים קשים. זה יכול להיות גם סימן למצב עור בסיסי, כגון אקזמה או פסוריאזיס. אם אתה חווה קילוף עור בידיים שלך, חשוב לזהות את הסיבה כדי שתוכל לנקוט בצעדים המתאימים לטיפול בה.

כיצד לטפל בעור מתקלף בידיים

טיפול בעור מתקלף בידיים דורש שילוב של שינויים באורח החיים וטיפולים ממוקדים. הנה כמה טיפים וטריקים שיעזרו לך לשמור על הידיים שלך רכות וגמישות:

1. לחות באופן קבוע

לחות ידיים באופן קבוע הוא אחד השלבים החשובים ביותר בטיפול בעור מתקלף. חפשו קרם לחות המכיל מרכיבי לחות כמו גליצרין, חומצה היאלורונית וסרמידים. יש למרוח את קרם הלחות לאחר שטיפת ידיים ולאורך היום לפי הצורך.

2. ללבוש כפפות

לבישת כפפות יכולה לעזור להגן על הידיים שלך מפני פגעי מזג האוויר וכימיקלים קשים. בעת ביצוע מטלות בבית, ללבוש כפפות כדי להגן על הידיים שלך מפני חומרי ניקוי ומוצרי ניקוי אחרים. כשאתה יוצא החוצה, ללבוש כפפות כדי להגן על הידיים שלך מהקור והרוח.

3. הימנע ממים חמים

מים חמים יכולים להסיר מהעור שלך את השמנים הטבעיים שלו, ולהשאיר אותו יבש ונוטה להתקלף. בעת שטיפת ידיים, השתמש במים פושרים במקום במים חמים.

4. השתמשו בחומרי ניקוי עדינים

בחרו בתכשיר ניקוי עדין שלא יסיר מהעור שלכם את השמנים הטבעיים שלו. חפשו חומרי ניקוי ללא כימיקלים וריחות קשים.

5. הימנעו מפילינג

פילינג ידיים יכול לגרות את העור ולהחמיר את הקילוף. הימנע משימוש בקרצוף פילינג חריף ובחר בתכשיר ניקוי עדין במקום זאת.

טיפולים לקילוף עור בידיים

אם העור שלך מתקלף נגרם ממצב עור בסיסי, כגון אקזמה או פסוריאזיס, ייתכן שיהיה עליך להשתמש בטיפול ממוקד. להלן מספר טיפולים שעשויים לעזור:

1. סטרואידים מקומיים

סטרואידים מקומיים יכולים לעזור להפחית דלקת וגרד הקשורים לאקזמה ופסוריאזיס. תרופות אלו זמינות במגוון עוצמות וניתן למרוח אותן ישירות על העור.

2. אנטיהיסטמינים

אנטיהיסטמינים יכולים לעזור להפחית גירוד ודלקת הקשורים לאקזמה ופסוריאזיס. תרופות אלו זמינות הן בצורות הפה והן בצורות מקומיות.

3. טיפול באור

טיפול באור, המכונה גם פוטותרפיה, יכול לסייע בהפחתת דלקת וגרד הקשורים לאקזמה ופסוריאזיס. טיפול זה כולל חשיפת העור לאור אולטרה סגול בסביבה מבוקרת.

4. תרופות דרך הפה

תרופות דרך הפה, כגון אנטיביוטיקה ומדיכוי חיסון, יכולות לסייע בהפחתת דלקת וגרד הקשורים לאקזמה ופסוריאזיס. יש להשתמש בתרופות אלו בזהירות ורק בפיקוח רופא.

טיפים למניעה

כדי למנוע קילוף עור בידיים שלך, חשוב לנקוט בצעדים כדי להגן על העור שלך מפני פגעי מזג האוויר וכימיקלים קשים. הנה כמה טיפים למניעה:

  • ללבוש כפפות בעת ביצוע מטלות בבית או לצאת החוצה.
  • הימנע ממים חמים בעת שטיפת ידיים.
  • השתמש בחומרי ניקוי עדינים וקרמי לחות.
  • הימנע מקרצוף פילינג קשה.
  • הגבל את החשיפה שלך לכימיקלים קשים.
  • שתו הרבה מים כדי לשמור על לחות.

טיפול בידיים שלך חיוני לשמירה על רכות וגמישות. עם הטיפול והטיפולים הנכונים, אתה יכול לשמור על הידיים שלך להיראות ולהרגיש במיטבן. לטיפים וטריקים נוספים על טיפול בידיים, בדוק את הסרטון הזה מ-YouTube.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!